Contentový SEO šprint

Začnime od začiatku: Čo je to SEO šprint?

Predchádzajúce SEO agentúry vám mohli tvrdiť, že „SEO je nekonečný proces“, sprevádzaný dlhodobými zmluvami a neustálymi faktúrami. Avšak, v Increaseo prinášame inovatívny prístup – SEO Šprinty, ktoré umožňujú dokončiť 12-mesačnú prácu na SEO už za 12 týždňov. Veríme, že efektívne a cieľavedomé SEO strategie by mali prinášať rýchle výsledky a hodnotu, a tak u nás platíte len za skutočne odvedenú prácu, nie za dlhé čakanie na výsledky.

Komu sme už pomohli:

… a ďalším viac ako 100 klientom

Komu sme už pomohli:

… a ďalším viac ako 100 klientom

Dôležitá poznámka ku SEO šprintom

Na tejto podstránke vám chceme priblížiť, čo je to Content šprint, prečo je dôležitý a čo vám môže priniesť. Nechceme ale, aby ste si ho priamo objednali. Prečo? Pretože ho možno nepotrebujete. Možno by ste viac profitovali z Technického SEO šprintu alebo z Linkbuildingu. Preto odporúčame, aby ste začali bezplatnou SEO analýzou so špecialistom z Increaseo, ktorý vám odporúči, ktorý šprint pre vás bude najlepší. 

Problém: Čo je skutočne SEO content?

O SEO contente hovorí snáď každý copywriter. Pravda je taká, že väčšina z nich nemá ani len SEO základy. To vidno už len z rýchleho pohľadu na nadpis článku, ktorý zvolili, alebo zo štruktúry podnadpisov. 

SEO content je taký obsah, ktorý je od prvej chvíle robený primárne pre to, aby prinášal ľudí z Google-u na váš web. SEO sa nedá do článku efektívne „dorobiť“, musíte na neho myslieť už od začiatku. 

Príklad: Ak robíte obsah na tému, ktorú si vyhľadáva len minimum ľudí, môžete mať v rámci toho článku aj dokonalé SEO a nepomôže vám to. A je jedno, že vám v nástroji ako Yoast SEO svietia všetky bodky na zeleno – aj tak nebudete vidieť na vašom webe viditeľný nárast návštevníkov a potenciálnych zákazníkov. 

Ešte pred písaním článku by copywriter mal vedieť:

  • aké je primárne kľúčové slovo, na ktoré sa fokusujeme
  • ako bude vyzerať osnova článku (na základe sekundárnych kľúčových slov)
  • ako približne by mal vyzerať nadpis
  • ako dlhý by vlastne tento článok mal byť
  • akú URL (webovú adresu) chceme pre tento článok
  • ako vyzerá najlepší konkurenčný obsah na túto tému a brať ho ako laťku, ktorú chce prekonať

Pravda je ale taká, že väčšina copywriterov sa týmito vecami nechce zdržiavať a chce prejsť čo najplynulejšie ku svojmu cieľu – faktúrovať normostrany bez väčšej námahy.

Riešenie: Contentový SEO šprint od Increaseo

V Increaseo chápeme, že kvalitný SEO obsah sa nezačína a nekončí pri samotnom písaní článkov. Oveľa dôležitejšia je dôkladná príprava, ktorá predchádza samotnému písaniu. Preto ponúkame Content SEO Šprint, ktorý vám poskytne všetko, čo potrebujete na to, aby vaša obsahová stratégia bola čo najefektívnejšia.

Samotný SEO-fokusovaný obsah si môžete následne objednať od nás, alebo si ho zastrešiť sami. Naše materiály sú tak dobré a „blbuvzdorné“, že na základe nich napíše skvelý SEO článok aj obyčajný copywriter. 

Prvky Contentového SEO šprintu

Dôležitá poznámka: Konkrétne prvky vášho Contentového SEO šprintu vám odporúčí náš špecialista. Nie každý web potrebuje všetky štyri elementy. Našim cieľom na tejto podstránke je vám priblížiť, čo všetko môže byť súčasťou vášho content šprintu. Ponuku pre vás vám vytvoríme po bezplatnej úvodnej konzultácii

Klasifikačná analýza kľúčových slov

Analýzou kľúčových slov začína väčšina SEO aktivít – nepohneme sa bez nej ani pri Contentovom SEO šprinte. Bez nej by sme mohli iba hádať, aká by mala byť štruktúra vašej stránky, ako by mali vyzerať nadpisy a titulky a aké blogové články sa vám oplatí spracovať na webe. V tejto tabuľke budete mať všetky relevantné dáta ku kľúčovým slovám vo vašom odbore na jednom mieste. Vrátane prehľadného rozdelenia, čiže klasifikácie.

Klasifikačná analýza kľúčových slov je základným kameňom pre SEO, ale na samotnú tvorbu SEO obsahu nestačí. 

Prečo? Hlavný dôvod je ten, že ide o naozaj komplexný dokument, s ktorým väčšinou pracujú iba SEOčkári. Excel s tisíckami riadkov a 20 stĺpcami nie je niečo, s čím copywriteri, ktorí sú skôr umelci ako analytici, vedia efektívne pracovať. Nie všetky kľúčové slová, ktoré majú vysokú hľadanosť, sú vhodné na tvorbu SEO obsahu. 

Príklad: Zbytočne by ste robili 3000-slovný článok zameraný na kľúčové slovo „sedacie súpravy“, keď celá prvá strana Google-u sú kategórie produktov a žiadny blogový článok.

Analýza kľúčových slov slúži ako dátový základ pre obsah, ale dáta z nej ešte potrebuje „preložiť“ SEO odborník.

Content Gap Analýza

Content gap analýza je ďalším dôležitým krokom v našom Contentovom SEO šprinte, ktorý vám poskytne strategický náskok. Táto analýza nám umožňuje presne identifikovať, na aké kľúčové slová vaši konkurenti dobré skórujú, ale vy ich nemáte dostatočne pokryté na svojom webe. To znamená, že identifikujeme „medzery“ v obsahu, ktoré vám ešte chýbajú, ale konkurencia už v nich dominuje.

Tento krok je významný, pretože bez pozorného pohľadu na konkurenciu nemáme komplexný obraz o trhu. Content gap analýza je ako špionážna misia, kde hľadáme, čo funguje vašej konkurencii a hľadáme a možnosti, ako ich prekonať. Spolu s klasifikačnou analýzou kľúčových slov máme pred sebou kompletnú „mapu pokladov“, ktorá nám ukáže, kam smerovať s tvorbou obsahu.

Táto analýza je nielen o zisťovaní, na ktorých kľúčových slovách konkurencia vyniká. Je to aj o pochopení, ako tie slová používajú, aký obsah vytvárajú a aké formáty sú najúčinnejšie. To všetko nám pomáha vytvoriť redakčný plán, ktorý je nielen optimalizovaný pre vyhľadávače, ale aj prispôsobený skutočným potrebám vašich potenciálnych zákazníkov.

Redakčný plán

Redakčný plán je pre váš blog to isté, čo pre rodinný dom dobrý projekt. SEO špecialista sa dôkladne pozrie do analýz kľúčových slov a „vytiahne” z nich všetky* témy, na ktoré sa oplatí napísať blogový článok. Ako SEO agentúra sa zameriavame na „evergreen” témy, čiže témy, ktoré si ľudia hľadajú pravidelne. Skvelo fungujú hlavne články typu „Čo to je…“, „Ako na…” a tiež zoznamové články (13 tipov na…). 

Naším cieľom je, aby redakčný plán nebol iba teoretickým výstupom, ale praktickým manuálom pre copywritera. 

V našom redakčnom pláne nájdete:

  • témy článkov, ktoré sa oplatí napísať spolu s vyčíslením ich potenciálu
  • navrhované nadpisy podľa preverených SEO postupov
  • primárne a sekundárne kľúčové slová, ktoré odporúčame zapracovať do článku
  • aký je používateľský zámer pri googlení hlavného kľúčového slova
  • odkazy na zaujímavý obsah konkurencie
  • navrhované URL adresy
  • odporúčané rozsahy konkrétnych článkov 

Všetko je založené na dátach z analýz, aby bol proces tvorby obsahu čo najefektívnejší a samotný obsah čo najlákavejší pre potenciálnych čitateľov a zákazníkov.

* Poznámka: Náš redakčný plán zvyčajne naozaj pokryje všetky témy, ktoré sa oplatí spísať. Pre malé percento webov je ale tém s organickým potenciálom toľko, že z kapacitných dôvodov je Redakčný plán obmedzený na maximálne 60 tém. V prípade dohody samozrejme vieme RP urobiť aj nad 60 tém.

Content audit

Content audit je proces, v ktorom náš Senior SEO špecialista detailne preskúma všetky časti vášho blogového obsahu. Výzbrojený dátami z Google Analytics, Google Search Console a ďalšími špecializovanými SEO nástrojmi sa pustí do podrobnej analýzy. Ako keby ste mali osobného inšpektora pre váš „blogový dom“, content audit vám poskytne úplný prehľad o tom, kde stojíte.

Tento audit prechádza všetkými vrstvami vášho obsahu – od kľúčových slov, cez nadpisy a titulky, až po URL štruktúru (slugy). Ide o kompletnú „diagnostiku“, počas ktorej zistíme, ktoré časti vašej „stavby“ stojí pevne a ktoré by mohli potrebovať opravu. Cieľom je rozpoznať, čo už na vašej stránke funguje dobre a čo potrebuje vylepšenie, aby vaše SEO postavenie bolo čo najlepšie.

Nakoniec, audit vyústi do konkrétnych odporúčaní na ďalšie kroky. Pri niektorých článkoch odporučíme nechať veci, ako sú, zatiaľ čo iné by mohli potrebovať úpravy, napríklad v titulku, popise alebo štruktúre. 

V niektorých prípadoch môžeme dokonca odporučiť vymazanie článku s následným 301 presmerovaním na inú relevantnú stránku. Každý článok na vašom webe by mal byť kvalitný a zároveň by si články navzájom nemali konkurovať – viaceré články zamerané na rovnakú tému sú veľmi častou chybou slovenských a českých webov.

Koľko stojí Contentový SEO šprint?

To záleží hlavne na štruktúre vášho webu, na šikovnosti vašej konkurencie a na celkovom objeme tém, ktoré si ohľadom vášho odboru ľudia vyhľadávajú.

Príklad: Ak máte na webe desiatky či stovky článkov, pravdepodobne vám odporúčime aj Content audit.  Ak vo vašom jazyku neexistuje relevantný konkurent, ktorý by mal dobrý blog, pravdepodobne sa zaobídeme bez Content gap analýzy. 

Ako sme ale písal v sekcii Dôležitá poznámka ku SEO šprintom, ako prvý krok určite odporúčame využiť bezplatnú SEO konzultáciu.

Čo by ste ešte mali vedieť o SEO šprintoch

Ešte do novembra 2022 sme so všetkými klientmi podpisovali zmluvy o spolupráci na 6 alebo 12 mesiacov, s dvojmesačnou výpovednou lehotou. Od toho sme ale upustili a prišli sme s riešením, ktoré je lepšie pre klientov – takzvané Šprinty. 

Tie spočívajú v nárazovom výraznom pohnutí celého projektu (takzvaný šprint), kedy sa urobia konkrétne aktivity, kde vidí SEO agentúra Increaseo najvyšší prínos. 

Po dokončení prvého šprintu si s Vami prejdeme všetkú dodanú prácu, zhodnotíme jej prínos a povieme Vám, čo navrhujeme ako ďalšie kroky. Klient sa teda nezaväzuje ku dlhodobej spolupráci, ale vie si ju vyskúšať pri úvodnom Šprinte. 

Pri Šprintoch vystavujeme na začiatku spolupráce zálohovú faktúru na 50% zo sumy. Po jej úhrade hneď začíname s prácami a ostrú faktúru vystavujeme až po dodaní služby.